Les notes et la confiance/Grades and confidence

Je sais qu’il y a différents types de personne en ce qui a trait avec comment les notes affectent la confiance dans l’utilisation de la matière. Moi, en particulier, je sais que la motivation et la confiance viennent en partie de la valeur absolue; ainsi je préférerais avoir 90%+ même si tout le monde devait également recevoir des notes comme ça que de me retrouver au sommet de la classe avec 30%; la valeur absolue me donne davantage confiance que le rang.

J’ai déjà vécu à quelques reprises des situations semblables à la première situation: une fois au secondaire, des mots croisés en anglais en 5e secondaire (mais cela ne m’a pas empêché d’acquérir suffisamment de maîtrise de l’anglais pour me retrouver à faire mon PhD à Minnesota) et deux fois à la maîtrise; mes deux cours de première session de maîtrise, théorie des champs et modèle standard, où j’étais au fond de la classe, mais il y avait respectivement 3 et 2 étudiants dans la classe, et néanmoins j’avais A et A- respectivement.

La situation inverse de laquelle j’ai entendu parler était le cours d’analyse fonctionnelle, que je n’ai pas suivi, malheureusement, où une note non-nulle était une note de passage et où le meilleur avait 30%. Que préféreriez-vous, être au fond de la classe avec une note qui, en termes absolus, est superbe ou être au sommet de la classe avec une note exécrable?


 

 

I know there are several kinds of people as far as how grades affect their confidence in the usage of the material. Me, in particular, I know that motivation and confidence partially comes from the absolute value; I would then prefer to have 90%+ even if everyone else also received such grades than to be at the top of the class with 30%; absolute value gives me more confidence than class rank.

I already lived situations similar to the first one on several occasions: once in high school, with crosswords in Secondary V English (that didn’t prevent me from mastering English at a sufficient level to find myself doing a PhD at Minnesota) and twice during masters: my two first-semester masters courses, quantum field theory and standard model, at which I was at the bottom of the class, but there were respectively 3 and 2 students in the class, and nevertheless I had A and A- respectively.

The reverse situation I heard about was the functional analysis course, that I unfortunately did not take, where a nonzero grade was passing and the best student had 30%. What would you prefer, being at the bottom of the class with an otherwise superb grade or being at the top of the class with an abysmal grade?

Advertisements

One thought on “Les notes et la confiance/Grades and confidence

  1. Fantastic blog! Do you have any hints for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost
    on everything. Would you recommend starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there
    that I’m completely overwhelmed .. Any ideas?

    Bless you!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s